توریسم برزیل

جزیره فرناندو دی نورونیا

جزیره فرناندو دی نورونیا جزیره‌ای آتشفشانی است که در مجمع‌الجزایری با همین نام قرار دارد. این جزیره که به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده به ثبت رسیده است، مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود. علاوه بر سواحل زیبا، غواصی در آب‌های پیرامون این جزیره نیز آزاد است.

(جزایر فرناندو دی نورونها ) Fernando de Noronha


این جزایر در فاصله ی ۳۵۴ کیلومتری از سواحل برزیل قرار دارد و در واقع یک مجمع الجزایر است که در کل ۲۱ جزیره را شامل می شود و سواحل دیدنی، چشم اندازها و حیات وحش گوناگون و متنوعش باعث جلب توجه گردشگران شده است. این مجمع الجزایر در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو هم قرار دارند و به همین دلیل مسیر دسترسی به آن ها اصلا سخت نیست. در واقع برای رفتن به این جزایر هم می توانید از راه هوایی و هم راه آبی اقدام کنید که قطعا سفر با کشتی چیز دیگری است.در این جزیره چیزی که زیاد به چشم می خورد، صخره ها و جزیره های بزرگ و کوچک است. حیات وحش دریایی این جزایر هم فوق العاده است و یکی از بهترین مناطق دنیا برای غواصی است و جالب است بدانید که این جزایر محل زندگی یکی از بزرگ ترین پرنده های دریایی آتلانتیک جنوبی هم هست. بنابراین می توانید مطمئن شوید که از سفر به این جزایر واقعا لذت خواهید برد.همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، جزایر فرناندو د نورونها از ۲۱ جزیره کوچک تر تشکیل شده است که از بین همه ی آن ها، فقط بزرگ ترین این جزایر قابل سکونت است و ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. بنابراین در صورتی که بخواهید برای گشت و گذار به جزایر دیگر بروید، باید اجازه از مقامات این کشور بگیرید.

در این جزایر به طور کلی دو فصل وجود دارد، فصلی که در آن باران بسیار شدید می بارد و فصلی که کم باران تر است. آب و هوای این منطقه هم مثل اکثر مناطق برزیل گرمسیری است با این حال ماه های دسامبر تا مارچ ماه هایی هستند که در آن ها باران به شدت می بارد و به همین دلیل باید این موضوع را در زمان سفر به جزایر فرناندو د نورونها مد نظرتان داشته باشید.آنچه که باید قبل از سفر به این جزایر بدانید این است که دانستن حتی چند عبارت اصلی از زبان پرتغالی، به کارتان خواهد آمد چون در این جزیره به ندرت انگلیسی صحبت می شود یا اصلا کسی بلد است. در واقع انگلیسی به ندرت صحبت، نوشته یا حتی خوانده می شود پس یا باید با یک همراه کار بلد باشید یا این که خودتان باید بتوانید از پس خودتان بر بیایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *