اخبار ورزشیورزش ایران

تیم والیبال پیکان در جام باشگاه های جهان

باشگاه والیبال پیکان یک باشگاه والیبال و یکی از باشگاه‌های باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تهران می‌باشد که مکان آن شهر تهران و مالک آن شرکت ایران خودرو می‌باشد. باشگاه والیبال پیکان تهران فعالیت خود را از سال ۱۳۴۸ با عنوان ایران ناسیونال آغاز نمود و در اولین حضور خود در لیگ والیبال ایران به مسابقات تدارکاتی مقابل تیم‌های اروپایی پرداخت. این تیم در لیگ برتر والیبال ایران با حریفان خود به رقابت می‌پردازد و با ۱۲ قهرمانی به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر والیبال ایران می‌باشد. پیکان در آسیا نیز با ۸ قهرمانی باشگاه‌های آسیا به عنوان پرافتخارترین تیم از نظر کسب مدال است. تیم پیکان در سال‌های گذشته جام‌های زیادی کسب نمود و با ۸ طلای آسیا، ۳ نقره و ۳ برنز به عنوان پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا از نظر مدال لقب گرفت و آماده حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۰ گردید که در این مسابقات مدال رنگین برنز را برای اولین بار در تاریخ ورزش‌های گروهی ایران به گردن آویخت. حضور پیکان برای بار سوم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان و قرار گرفتن در میان ۵ تیم برتر از ۵ قاره جهان افتخارات این تیم عنوان دار قاره کهن آسیا را تکمیل نمود.

افتخارات

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا

  • قهرمان (۸ دوره): ۲۰۰۲, ۲۰۰۶, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۰۹, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱, ۲۰۲۲
  • نایب قهرمان (۴ دوره): ۱۹۹۶, ۱۹۹۸, ۲۰۰۰, ۲۰۰۴
  • عنوان سوم (۳ دوره): ۹۹۷, ۱۹۹۹, ۲۰۱۵

جهان

  • سوم والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان ۲۰۱۰
  • چهارم والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان ۲۰۰۹

والیبال قهرمانی باشگاه های جهان

والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان (به انگلیسی: FIVB Volleyball Club World Championship) یا جام باشگاههای والیبال جهان بالاترین تورنمنت والیبال در رده تیم‌های باشگاهی است که هر سال بین تیم‌های باشگاهی قهرمان قاره‌های مختلف برگزار می‌شود. قهرمانی باشگاه‌های جهان رقابت رسمی برای باشگاه‌های والیبال مردان و زنان قهرمان هر قاره است و هر سال توسط اف ای وی بی برگزار می‌گردد. اولین دوره این مسابقات در سال ۱۹۸۹ در پارما، ایتالیا برگزار شد و بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ در رده مردان و بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۰ در رده زنان مسابقات برگزار نشد. 

مسابقات والیبال قهرمانی سال 2022

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2022 از 16 تا 20 آذر ماه سال جاری با حضور 6 تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد. این شهر در رقابت‌های امسال، ششمین میزبانی خود در این مسابقات را تجربه خواهد کرد و تیم سادا کروزیرو برزیل میزبان این دوره و قهرمان آمریکای جنوبی در سال‌های 2019 ، 2020، 2022 یکی از شش تیم شرکت کننده است. تیم پیکان تهران، قهرمان سال 2022 آسیا از ایران دیگر تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها خواهد بود. کوژله قهرمان اروپا، ایتاس ترنتینو نایب قهرمان اروپا، مینسا نائب قهرمان آمریکای جنوبی، رناتا والی مقام سوم آمریکای جنوبی چهار تیم دیگر این مسابقات خواهند بود.

گروه بندی مسابقات سال 2022

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان ۲۰۲۲ با حضور شش تیم در دو گروه مقدماتی زیر به میزبانی شهر بتیم برزیل آغاز می‌شود.

 پروجا ایتالیا (تیم سوم اروپا)، والی رناتا برزیل (تیم سوم آمریکای جنوبی) و سادا کروزیرو برزیل (میزبان و قهرمان آمریکای جنوبی) در گروه اول  و پیکان تهران (قهرمان آسیا)، ایتامبه میناس برزیل (نایب قهرمان آمریکای جنوبی) و ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا) در گروه دوم قرار گرفته‌اند. این رقابت‌ها از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه ۱۷ آذر به وقت تهران آغاز می‌شود و پیکان در دیدار افتتاحیه به مصاف ایتامبه میناس از کشور برزیل خواهد رفت.

برنامه دیدارهای مرحله گروهی به وقت تهران

برنامه دیدارهای مرحله گروهی به وقت تهران به قرار زیر است:

پنج‌شنبه ۱۷ آذر

پیکان ایران – ایتامبه میناس برزیل، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد

سادا کروزیرو برزیل – والی رناتا برزیل، ساعت سه و ۳۰ دقیقه

جمعه ۱۸ آذر

پیکان ایران – ترنتینو ایتالیا، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد

والی رناتا برزیل – پروجا ایتالیا، ساعت سه و ۳۰ دقیقه

شنبه ۱۹ آذر

ایتامبه میناس برزیل – ترنتینو ایتالیا، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد

سادا کروزیرو برزیل – پروجا ایتالیا، ساعت سه و ۳۰ دقیقه

در پایان دیدارهای مرحله گروهی تیم‌های اول و دوم هر گروه مقدماتی به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد تا در ادامه مسابقات برای رتبه‌های اول تا چهارم در روز یکشنبه ۲۰ آذر به وقت تهران با یکدیگر مسابقه دهند.

اعضای اعزامی تیم والیبال پیکان

تیم والیبال پیکان با ۱۴ بازیکن و ۷ عضو کادر فنی در رقابت های باشگاه های جهان ۲۰۲۲ حضور خواهد یافت.
اعضای کادر فنی:
۱-سعید علی اصغر (مدیر تیم)
۲-پیمان اکبری(سرمربی)
۳-رضا مومنی مقدم(مربی)
۴-علی فتاحی(مربی)
۵-مرتضی عهدی(مربی)
۶-امین شاکری(آنالیزور)
۷-عرفان مداح(فیزیوتراپ)

بازیکنان:
دریافت کنندهای قدرتی
حمزه زرینی-پوریا فیاضی-آرمین افشین فر-محمدرضا مشهدی

مدافعان سرعتی:
آرمین تشکری-علی شفیعی-محمد فلاح-امیرضا سرلک

پاسورها:
محمد طاهر وادی-امیر حسین صابری

قطر پاسور:
امین اسماعیل نژاد-رضا رضائی

لیبرو:
محمدرضا حضرت پور-رضا اصلانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *